(prawie) 2 latek nie mówi w I. os

Forum » Zdrowie i rozwój dziecka
Witam, nie wiedziałam jaki nadać tytuł...ale gdy opisze problem, na pewno bedzie łatwiej.
Przykład:
Rozmowa z dzieckiem ->
Ja pytam- "Podobało Ci się na placu zabaw?"
On odpowiada - "Podobało Ci się." czyli odpowiada w tej samej osobie co w pytaniu. Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi   
Nie wiem czy sie tym martwić, czy nie. Dlatego piszę. Jestem 1 raz opiekunką 2latka i nie mam porównań. Z jednej strony to jeszcze 2 latek więc mowa dopiero się kształtuje, rozwija. Myślę, że może jest to związane ze świadomością własnego "ja", ale czy to nie za bardzo wydumane jak na 2latka.
Generalnie chłopczyk ma dość spory zasób słownictwa, potrafi powiedzieć to, czego chce, nazwać znajome mu przedmiotym i jest wielką papugą    powtarza wiele słów, wyrażeń, nawet bez ich rozumienia   
Jeśli macie jakieś doświadczenia, własne uwagi, proszę, podzielcie się. Z góry bardzo dziękuję!!!
29.07.2007 13:39
Sama dałaś odpowiedz - "jest wielką papugą"
Nic w tym złego...
Pozdrawiam :-)
29.07.2007 13:57
Nie martw się, to jest dość częste u dzieci, związane z nienabytymi jeszcze umiejętnościami odpowiadania na pytanie... Dziewczynka, którą się zajmuję od ponad roku (w tej chwilii ma 4 lata) też tak mówiła, jednak po pewnym czasie i niewielką pracą nad odpowiednim reagowaniem na pytania, mówi już poprawnie   
29.07.2007 14:15
Uwazam ze Ty jako opiekunka ktora spedza z dzieckiem jakas czes dnia powinnas z nim nad tym pracowac.Powiedz rowniez o tym rodzicom malca, niech oni tez nad tym pracuja.Moze sprobujcie namowic malca niech mowi o sobie, np. jesli ma na imie Piotrek, to gdy go zapytasz czy podobala mu sie zabawa w piaskownicy niech mowi np.Tak piotrusiowi podobala sie zabawa, badz spróbuj tak jak pisalam wczesniej wyjasnic dziecku jak powiniem mowic, ze np o sobie ma mowic ja a o Tobie czy rodzicach czy innych osobach oni, ona, on, tamci itp tak jak powinno byc.Skoro jest gadatliwy juz w wieku 2 lat to swiadczy tylko o tym, ze dobrze sie rozwija a skoro wszystko jest w pozadku to i szybciutko polapie jakie sa reguly prawidlowej wymowy.Powodzenia i daj za jjakis czas znacz czy udalo Ci sie osiadnac cel.Pozdrawiam.
29.07.2007 14:18
Dziekuję Wam za odpowiedzi    Przypomniałam sobie jeszcze pewną sytację, to zdarzyło się zaraz na początku mojej pracy, kiedy jeszcze nie wiedziałam, że on tak odpowiada..
"Gramy" ;P w piłkę na podwórku, mamy bramkę, taką małą dziecięcą, pytam się go:
Kto ma stanąć na bramce? Ja czy Ty?,
on odpowiada: Ja.
No to ja mówię: ok, stawaj, ja Ci będę strzelać gole   
Biorę piłkę, a on mnie za rękę i idzie ze mną na bramkę i mówi mi: Ja. ;]
A ja zgupiałam   ..... ale za chwilę doszło do mnie o co chodzi   ......
Spróbuje poćwiczyć z nim wypowiedzi albo moze jakiś wierszyk w 1 osobie. Pozdrawiam gorąco!   
29.07.2007 15:27
Moim zdaniem powinnaś ćwiczyć z nim poprawną wymowę poprzez rozmaite zabawne gry słowne,nie musi to być nie wiadomo jak skomplikowana zabawa(tym bardziej jak to jest dopiero 2-latek) najważniejsze aby dziecko było nią zaiteresowane,dobrze się przy tym bawiło a co za tym idzie uczyło poprawnie.Zauważ co najbardziej przykuwa jego uwagę lub jakimi zabawkami lubi się bawić,niech to będzie element Waszej zabawy.Zobaczysz ,że to działa.Życzę sukcesu.
30.07.2007 16:03
Ortisa!
Wyluzuj! Dwulatki tak mają! Nie ma się czym przejmować i przeprowadzać specjalnych ćwiczeń. Po prostu tak jest dla dziecka krócej, wygodniej i te formy zna lepiej bo cześciej je słyszy. Nauczy się i I osoby, spoko   
30.09.2007 23:01
« Powrót do listy tematów